Vilkår hos Akutflyt

Før du benytter vores tjenester, skal du venligst gennemgå vores vilkår og betingelser for en klar forståelse af vores service og ansvarsfordeling. Vi værdsætter gennemsigtighed og retfærdighed i alle vores kundeinteraktioner.

Fri kilometer

Vi opkræver aldrig ekstra gebyrer baseret på afstanden mellem afhentnings- og leveringsadressen.

inklusiv brændstof

Vi dækker omkostningerne til alt brændstof, der bruges i forbindelse med din flytteopgave. Hos os er der ingen skjulte gebyrer.

broafgifter

Eventuelle bro- og færgeforbindelser betaler du selv for og derfor pålægges den samlede faktura separat.

Tiden beregnes fra vi ankommer til startadressen og slutter, når bilen er tom og det sidste møbel er på plads. Der beregnes 30 minutter til udkørsel og 30 minutter til hjemkørsel. Tiden opgøres pr. halve time, og der faktureres minimum 2 timer for alle opgaver. Ved kørsel uden for Sjælland beregnes tiden, indtil vi igen når Sjællands grænser, plus 30 minutter. Ved kørsel til lager stopper tiden først, når bilen er tom, alt er pakket på paller eller i containere, mærket og placeret på plads.

Vi sikrer dine ejendele mod almindelige fejl og uheld under flytningen, hvilket inkluderer at dække værdien af genstandene ved eventuelle skader og at foretage eventuelle reparationer for at genskabe dem til deres oprindelige tilstand.

Hvis dit inventar ikke er forsvarligt pakket, forbeholder vi os retten til at pakke det ind for dig. Vi opfordrer derfor til, at du afsætter tilstrækkelig tid til at pakke korrekt for at undgå eventuelle uventede omkostninger.

Hvis du afbestiller en bestilt opgave dagen før den planlagte transportdag, har Akutflyt.dk ret til at opkræve et gebyr på 5000 kr. jf. § 7. Afbestiller du derimod tidligere end dagen før den aftalte transportdag, vil gebyret være 2000 kr.

Ved afbestilling på dagen før den planlagte flytteaftale, vil det fulde beløb for det aftalte service og eventuelle ekstra tilkøb blive opkrævet.

Overnatningstillæg: Hvis dit indbo skal overnatte på bilen, pålægges et overnatningstillæg. 5000,- pr. overnatning (max 1 overnatning).

Akuttillæg: Ved flytning bestilt inden for 24 timer pålægges et akuttillæg. 2000,-

Udlæg: Udlæg i forbindelse med flytning på timepris, såsom broafgifter, parkeringstilladelser, parkeringsbøder, vejskat eller lignende, lægges oven i flytningens pris. Dette gælder ikke for flytning til fast pris.

Rengøringstillæg
Hvis der er tale om sundhedsfarlige forhold som brandskader, vandskader, mug, skimmelsvamp, skadedyr, rådne genstande, døde mennesker eller dyr, skal bilen specialrengøres (kan tage et par dage). Arbejdstøj skal renses, og flyttemændene skal have tillæg i henhold til 3F på grund af den betydelige sundheds- og helbredsmæssige risiko. 50% tillæg.

Ekstra tillæg efter kl 17.00
25% tillæg efter kl 17.00

  • Krukker såfremt undendørs som indendørskrukker, skal tømmes for jord inden flytningen, de de ikke er bygget til blive flyttet med ekstra vægt.

  • Nøgler skal tages ud af kommoder og lignende og opbevares af kunden et sikkert sted evt. i en taske eller frysepose, så de ikke knækker, bliver væk eller ridser noget under flytningen.

  • Alle bevægelige dele skal fastlåses enten med tape eller nøgle, så der ikke pludselig hopper skabslåger, skuffer eller lignende op under flytning.

  • Det er vigtigt af du som kunde er til stede under flytningen, såfremt du forlader flytninger er det på eget ansvar mht. om alt bohave kommer med, såfremt noget måtte glemmes sker dette uden kompensation.

  • Kundens selvrisiko udgør kr. 2.000,00 ved enhver skade.

  • Det er vigtigt, at der er fremkommeligt for Flyttefirma Akutflyt’s flyttevogne. Flyttevognene er, medmindre andet er oplyst, 4 meter høje, 3 meter brede og op til 12 meter lange. Derfor er det vigtigt, at grene fra træer og buske etc. er beskåret, og der er afspærret parkeringsplads, når Flyttefirma Akutflyt ankommer. (Det er iøvrigt Dansk lovgivning og der skal være beskåret i 4 meters højde, 3 meters brede og 12 meters længde som er maks mål på en 3500 kg’s bil. Der skal være fremkommeligt for brandvæsnet, renovation og postvæsen mm.)


  • Det bemærkes, at gratis flyttekasser er betinget af, at endelig aftale om flytning med Flyttefirmaet Akutflyt indgås. hvis kundes oplysninger er forkerte i forhold til fast pris og aftalen skal ændres opkrvæs en gebyr på 25kr pr flyttekasse hvis aftalen annuleres.

  • Ved internationale fragter bemærkes det, at flytningen udelukkende er omfattet af dansk lov. Værneting ved internationale fragter er altid Retten i Hillerød.

  • En fast pris er altid baseret på én køretur fra punkt A til B. Hvis der er behov for flere læs, faktureres dette efter timepris fra og med anden kørselsomgang (medmindre andet er aftalt skriftligt).

  • Hvis nøgler udleveres til flyttefolkene, bedes kunden huske at få dem retur, da man ofte under en flytning har fokus på mange andre ting.

  • Akutflyt er ikke ansvarlig for forsinkelser i forbindelse med flytninger, som skyldes, at Akutflyts biler går i stykker eller, at ankomsttiden forsinkes på grund af trafik, uforudsete vejrforhold og lignende.

  • Såfremt flytningen sker inden for det aftalte døgn med Akutflyt, har kunden ikke ret til at hæve flytteaftalen eller kræve afslag i prisen.

Hvis en flytning aftales til fast pris, sker dette ud fra de oplysninger, som kunden giver Akutflyt. Hvis disse oplysninger er ufuldstændige eller ukorrekte, kan kunden vælge en af følgende fire løsninger:

  1. Flytningen foregår ud fra Akutflyts timepris.
  2. Der betales et ekstra beløb for den ekstra mængde flyttegods, fastsat af Akutflyt.
  3. Der flyttes udelukkende det flyttegods, som var omfattet af den aftalte fastpris.
  4. Flytningen annulleres. I dette tilfælde vil der blive opkrævet et gebyr på kr. 2.000,00.

Akutflyt er under ingen omstændigheder ansvarlig for, at kunden har afgivet ufuldstændige eller ukorrekte oplysninger.

Gratis flyttekasser er betinget af, at endelig aftale om flytning med Akutflyt indgås. Hvis kundens oplysninger er forkerte i forhold til fast pris, og aftalen skal ændres, opkræves et gebyr på 25 kr. pr. flyttekasse, hvis aftalen annulleres.

Ved internationale fragter bemærkes det, at flytningen udelukkende er omfattet af dansk lov. Værneting ved internationale fragter er altid Retten i Hillerød.

  • Flyttelift/møbelelevator

    Hvis kunden har bestilt flytning med flyttelift/møbelelevator, er det essentielt, at der er plads til, at flytteliften kan holde lige foran det vindue, altan eller balkon, den skal nå op til, og at der ikke er genstande, der kan blive skadet, såsom tagrender, løse gelændere, tagsten, ledninger osv. Der skal være plads, og flytteliften kan lave små rystelser, som kan påvirke små revner i gamle mursten. Flytteliften fungerer bedst på mursten, beton, massive jern gelændere eller lignende.

    Hvis Akutflyt ikke kan parkere i den ønskede position, eller hvis Akutflyt skal gå længere end forventet på grund af grene, manglende afspærring eller lignende, vil der blive opkrævet betaling for ekstra timer for den ekstra tid, det måtte tage at gennemføre flytningen.

Nogle ting er ikke dækket af vores forsikring. Her er de vigtigste områder, som vi ikke dækker i tilfælde af en flytteskade:

  • Fejlagtig pakning: For eksempel, en flyttekasse der er forkert pakket, så bunden falder ud.
  • Genstande, der beskadiges under flytningen, hvis kunden (eller en anden part) har hjulpet med at bære dem, er ikke dækket.
  • Montering eller afmontering af genstande/møbler/skabe og lignende er ikke dækket.
  • Elektronik er ikke dækket, medmindre det er pakket forsvarligt ind i original emballage eller bobleplast.

    Fladskærme og computere kan tage skade af at blive flyttet, både ved nedtagning fra væggen og under transport, hvilket kan forårsage software- eller tekniske problemer uden synlige skader. Dette dækkes ikke af forsikringen. For at være dækket skal fladskærme være i originalkassen, og Akutflyt skal have bekræftet, at de virker inden flytningen samt selv stå for nedtagningen fra væggen og placeringen i originalkassen. Vi gør naturligvis alt for at undgå skader.

  • Forsikringen dækker ikke små ridser eller skrammer på brugte møbler, inventar og lignende, kun helt nyt bohave.

  • Bemærk vores forsikring bortfalder, når man selv hjælper med af og pålæsning.

  • Genstande over 50.000 kr (medmindre at kunden har tilkøbt en særlig forsikring hos os, hvilket koster 1500 kr.)

Alle skader skal rapporteres inden for 24 timer efter afslutningen af opgaven. Dokumentation for skaderne skal fremsendes.

 

Akutflyt.dk forbeholder sig retten til at benytte underleverandører, samarbejdspartnere og eksterne konsulenter. Vi kan ikke drages til ansvar for eventuelle skader forvoldt af disse parter.

Ja, du kan køre med gratis, hvis der er ledig plads i bilen. Det afhænger dog af, hvor meget plads der er tilbage efter indlæsning af dine ejendele. Det er altid en god idé at forhøre sig om mulighederne på forhånd, så du kan være sikker på, at der er plads til dig under transporten.

Når du vælger opbevaring hos Akutflyt, er der nogle opbevaringsbetingelser vedrørende indlevering, selve opbevaringen, udlevering, opsigelse og betaling, som gør sig gældende.

Vores opbevaringsfaciliteter er placeret midt på Sjælland, nærmere specificeret i Herlev.

§1

Du skal melde til din indboforsikring, at dit bohave er til opbevaring, da den vil dække, såfremt uheldet skulle være ude. Akutflyt har ingen forsikringer, der dækker dit indbo på nogen måde.

§2

Alt vil blive pakket ind, men støv kan forekomme og må betragtes som en naturlig ting. Vi gør alt for at holde det på et minimum.

§3

Efter 3 rykkere vil dit indbo blive forsøgt solgt for at dække evt. gæld til Akutflyt. Bortskaffelse af bohavet kan også forekomme.

§4

Det er vigtigt, du laver en liste til Akutflyt med, hvad du indleverer, hvilken stand det har, pris, alder, antal osv. Denne sendes pr. mail til Akutflyt. Såfremt der skulle mangle noget, vil man kunne kigge tilbage på denne. Denne liste skal ligeledes godkendes af flyttemændene under flytning. (Dette er yderst vigtigt, såfremt man har kostbare ejendele og får brug for Akutflyts hjælp til evt. forsikringsanmeldelse).

§5

Der skal løbende oplyses mail, telefon og opholdsadresse til brug af faktura fremsendelse. Såfremt man skifter disse under ens lagerophold, skal Akutflyt kunne fremsende regning på kundens mail.

§6

Planter, mad, dyr, ekskrementer, benzin og andre levende, brandfarlige ting og skadedyrsfremmende objekter, som kan påføre fordærvelse eller skade på egne og andres kunders indbo, modtages ikke og må ikke opbevares på lageret. Skulle dette forekomme alligevel, hæfter kunden selv for de økonomiske omkostninger, og øjeblikkelig afskaffelse kan finde sted uden yderligere varsel.

§7

Omstændigheder eller aftaler, som ikke er nævnt under disse punkter, kan ikke gøres gældende.

§8

Akutflyt kan ikke holdes ansvarlig for evt. skadedyrsproblemer under opbevaring. Det skal dog understreges, at vi gør alt for at holde skadedyr og problemer hermed på et nulpunkt, bl.a. igennem faste aftaler med skadedyrsbekæmpelse.

§9

Besigtigelse af indbo kan kun ske gennem Akutflyt med forudgående aftale.

§10

Der skal være afregnet evt. tilgodehavende med Akutflyt, før en udlevering af bohave kan finde sted, medmindre der er lavet aftale om betaling ved levering. Her vil betaling ske, før flyttebilen tømmes.

§11 Panteret

A. Bohave overdraget til Akutflyt anses som overdraget pant og kan sælges for at indbringe evt. tilgodehavende.

B. Du har som kunde pligt til at oplyse, hvilke effekter der evt. er pant i, eller såfremt du ikke er ejer af disse genstande. Det anses for, at udleveret indbo er kundens personlige ting, såfremt andet ikke er oplyst ved indlevering.

C. Kunden kan ikke påbegynde et evt. salg under opbevaring af en eller flere genstande uden samtykke herom med Akutflyt.

D. Viser det sig under en fogedforretning, at tredjemand desuagtet har rettigheder over godset forud for Akutflyt, vil bemærkningen om Akutflyts panteret blive tilføjet fogedprotokollen.

§12

Akutflyt forbeholder sig retten til at køre kundens indbo på auktion, såfremt vort tilgodehavende ikke er betalt inden for 3 rykkere. Såfremt indboets værdi overskrider vort tilgodehavende, vil dette overføres til kunden. Såfremt det ikke dækker gælden, vil restgælden påfalde kunden plus omkostninger.

§13

Såfremt du har møbler eller andre genstande, der ikke tåler at blive stablet og skal stå på en palle for sig selv, er det vigtigt, du oplyser dette, da vi altid stabler bohave, så det fylder mindst muligt.

Prisgaranti

Vi matcher enhver lavere pris på identisk service

Kvalitetsgaranti

Vi leverer højeste kvalitet – hver gang

Mødegaranti

Vi møder altid op til aftalt tid

Sikkerhedsforanstaltninger og vilkår ved flytning med Akutflyt

Hos Akutflyt samarbejder vi udelukkende med erfarne fagfolk inden for flytning for at sikre din tryghed og sikkerhed. Vi behandler dine ejendele med omhu og opmærksomhed, som om de var vores egne, og vi har en omfattende forsikring for at dække sjældne uheld.

  1. Du bør sikre, at glas og lignende er forsvarligt emballeret i tilfælde af krav om erstatning.

  2. Vi påtager os ikke ansvar for planter.

  3. Du er ansvarlig for at betale parkeringsbøder, hvis lastbilen eller varebil parkeres ulovligt efter kundens ønske.

  4. Hvis du deltager i opgaven, dækkes eventuelle skader ikke af vores forsikring.

  5. Ikea-møbler dækkes kun af forsikringen, hvis de er adskilt af kunden på forhånd.

  6. Genstande over 100 kg kræver forudgående oplysning fra din side. Hvis dette ikke følges, forbeholder Akutflyt sig retten til at nægte at bære sådanne genstande.

  7. Møbler med en værdi over 50.000 kr. skal der købes en særlig forsikring.

1. Aftalebetingser Når en aftale indgås via mail eller sms, skaber det en bindende kontrakt mellem Akutflyt og kunden. Denne kontraktuelle forpligtelse sikrer begge parter og skaber klarhed over de forventede ydelser og betingelser.

3. Almindelige Skader Selvom Akutflyt er erfarne og omhyggelige, kan uheldige situationer opstå under flytningen. Almindelige skader, der opstår i forbindelse med flytningen og er forårsaget af flyttemændene, vil blive dækket af forsikringen. Dette omfatter typisk skader på møbler, ejendele eller ejendom, der opstår på grund af manglende forsigtighed eller utilsigtede hændelser under flytteprocessen.

5. Reklamation Ved synlige skader eller mangler skal kunden straks reklamere for at sikre, at eventuelle problemer bliver håndteret hurtigt og effektivt. For andre skader eller mangler skal reklamation ske senest 24 timer efter, at indboet eller godset er blevet udleveret. Dette giver Akutflyt mulighed for at håndtere eventuelle komplikationer og sikre kundens tilfredshed.

7. Gebyrer, Opsigelse og Depositum Afbestilling af en opgave kan indebære gebyrer afhængigt af timingen. Disse gebyrer er designet til at kompensere for det arbejde, der allerede er udført, og for at dække eventuelle tab for Akutflyt. Desuden kan kunden forvente at betale gebyrer for tunge løft eller ændringer i adresseinformation. Depositum kan også blive påkrævet i visse tilfælde for at sikre en problemfri gennemførelse af opgaven.

9. Adresse Korrekte adresseoplysninger er afgørende for en vellykket flytteproces. Akutflyt forventer, at kunden opdaterer deres adresseinformation for at undgå forsinkelser eller andre uheldige situationer. Manglende opdateringer kan resultere i ulemper for både kunden og Akutflyt.

11. Ansvar Selvom Akutflyt arbejder hårdt for at sikre en problemfri flytning, er der visse situationer, hvor de ikke kan holdes ansvarlige. Dette kan omfatte kundens egne fejl eller uforudsete begivenheder som force majeure. Det er vigtigt, at begge parter forstår disse begrænsninger og arbejder sammen om at minimere risikoen for problemer.

13. Standard Forsikring Den standardforsikring, som Akutflyt tilbyder, giver en vis grad af beskyttelse for kundens ejendele. Den dækker skader op til en vis værdi med en fastsat selvrisiko. Det er vigtigt, at kunden forstår vilkårene for denne forsikring og vurderer deres behov for yderligere dækning.

14. Udvidet Forsikring For dem, der ønsker ekstra sikkerhed, tilbyder Akutflyt en udvidet forsikring, der dækker skader for en højere værdi og eliminerer selvrisikoen. Denne forsikring kan give kunderne ekstra ro i sindet og sikre, at deres ejendele er fuldt beskyttet under flytningen.

Transport Akutflyt sørger for transporten af kundens ejendele, men af- og påmontering af møbler ligger uden for deres forpligtelser. Kunden skal være opmærksom på disse begrænsninger og koordinere eventuelle ekstra tjenester efter behov.

Uforudsete Fejl og Uheld Selv med omhyggelig planlægning kan uventede problemer opstå under flytningen. Akutflyt kan ikke holdes ansvarlig for visse situationer, såsom uforudsete vejrforhold eller fejlpakning af genstande. Det er vigtigt, at kunden forstår disse risici og træffer passende forholdsregler for at minimere dem.

Pris og Betaling Prisberegninger er baseret på Akutflyts prisliste og kan variere afhængigt af opgavens kompleksitet og omfang. Kunden forventes at betale for flyttetjenester

Kontakt os

Ring til os

+45 22 77 52 52

Send os en mail

kundeservice@akutflyt.dk

Åbningstider

Man - Søn 07.00 - 17.00

Scroll to Top